Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Τουριστικό Μάρκετινγκ


Μείγμα Marketing
Για να πετύχει μια επιχείρηση τους στόχους της, είναι απαραίτητο να δημιουργήσει πρώτα ένα πλάνο ώστε να φτάσει στον απώτερο στόχο της που είναι η ικανοποίηση του πελάτη. Το κάθε οργανόγραμμα διαφέρει μεταξύ των επιχειρήσεων. Εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης δηλαδή τον τζίρο της, το ανθρώπινο δυναμικό και φυσικά τους οικονομικούς πόρους που διαθέτει η εν λόγω επιχείρηση.





Μια τουριστική μονάδα και δη ξενοδοχειακή είναι λογικό να δημιουργεί πλάνα σύμφωνα με τα παραπάνω. Διότι άλλες ανάγκες έχει μια μικρή μονάδα τύπου ξενώνα πρώτης κατηγορίας και άλλη μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα π.χ. επτά αστέρων.


Το μάρκετινγκ πλαισιώνεται, από έναν πολυσύνθετο ορισμό. Όλα βασίζονται πάνω στο «Μείγμα Μάρκετινγκ» το οποίο διαμορφώνει τον χαρακτήρα της κάθε επιχείρησης. 


Το μείγμα μάρκετινγκ είναι ένα επιχειρηματικό εργαλείο που χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ και από τους εμπόρους. Το μείγμα μάρκετινγκ πλαισιώνει τον χαρακτήρα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, και συνδέεται συχνά με τα τέσσερα P (4Ps) τα οποία είναι είναι:


· Τιμή, (Price) η τιμή για να είναι επιτυχημένη θα πρέπει να θεωρείται από τον καταναλωτή αντάξια του προϊόντος. Δηλαδή με την ποιότητα του για τον λόγο αυτό υπάρχει στην αγορά η εξίσωση.




  • Τιμή,(Price)
                                        P(rice)     =      Q(uality)       =      V(alue)
  • Προϊόν, (Product)
  • Προώθηση,(Provide) και
  • Θέση ή Τοποθεσία (Place)


Στην δεκαετία του 1990, η έννοια των 4 Cs (δύο θεωρίες πάνω σε αυτό το θεώρημα , η πρώτη ονομάζεται Lauterborn και η άλλη Shimizu) έκανε την εμφάνιση της ως μια πελατοκεντρική αντικατάσταση των Ps. Τα 4 Cs περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

Μείγμα 4Ps και 4 Cs


1. Τον καταναλωτή, (Customer) – Προϊόν (Product)


Μια εταιρία θα πουλήσει μόνο ότι θέλει να πουλήσει ο καταναλωτής. Έτσι οι έμποροι θα πρέπει να μελετήσουν τις ανάγκες του ώστε να παράγει ένα ιδανικό για τον καταλαλητή προϊόν κάνοντας τον τελικά να το αγοράσει.

2. Το κόστος, (Cost) - Τιμή(Price)


Τιμή είναι μόνο ένα μέρος του συνολικού κόστους για την ικανοποίηση μίας ζήτησης ή μιας ανάγκης. Το συνολικό κόστος θα εξετάσει για παράδειγμα, το κόστος του χρόνου για την απόκτηση ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας. Επίσης το κόστος συνείδησης σε σχέση με την κατανάλωση ή ακόμα και το κόστος της ενοχής. Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος. Ένας από αυτούς είναι και ο ανταγωνισμός.

3. Την επικοινωνία (Communicate) – Προώθηση(Provide)


Στόχος είναι να δημιουργήσει ένα διάλογο με τους δυνητικούς πελάτες με βάση τις ανάγκες και τον τρόπο ζωής τους. Η επικοινωνία μπορεί να περιλαμβάνει εργαλεία όπως την διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, τις προσωπικές πωλήσεις και όποια άλλη μορφή επικοινωνίας μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή.

4. Την ευκολία (Commodity ) – Τοποθεσία ή θέση (Place).


Ζούμε σε μία εποχή όπου τα μέσα πληρωμής και ο τρόπος αγοράς ενός προϊόντος έχει, για πολλούς, νέα μορφή. Κάποτε για να αγοράσεις κάτι έπρεπε να απευθυνθείς στο κατάστημα ώστε να το προμηθευτείς. Στην δική μας περίπτωση, σε κάποιο τουριστικό γραφείο ώστε να αγοράσεις το πακέτο διακοπών σου ή έστω ένα απλό αεροπορικό εισιτήριο. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει και με ένα απλό click στην οθόνη του υπολογιστή σου, έχεις την δυνατότητα να αγοράσεις ότι θέλεις. Οι τρόποι πληρωμής ποικίλουν αναλόγως την προμηθεύτρια εταιρία. Ένας από τους πλέον διαδεδομένους είναι η χρήση πιστωτικής τραπεζικής κάρτας. Όμως υπάρχει και ο κλασικός τρόπος αγοράς ενός προϊόντος. Για τον λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει αφού εντοπίσουν την αγορά στόχο τους, να τοποθετήσουν και το προϊόν σε ανάλογες περιοχές ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτό.


Παραπάνω αναφέρθηκε η φράση «αγορά στόχος». Τι είναι αυτό; Είναι άραγε σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη του πλάνου;

Η απάντηση είναι: ΝΑΙ

Ο κάθε ένας από εμάς έχει δικό του χαρακτήρα. Με βάση αυτό δημιουργεί τις ανάγκες του, τις οποίες με κάποιο τρόπο προσπαθεί να καλύψει. Οι επιχειρήσεις αυτό που έχουν να κάνουν είναι να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά του ιδανικού αυτού προϊόντος αλλά και τον τρόπο – χρόνο, με τον οποίο ο καταναλωτής θέλει να το αποκτήσει. Ο διαχωρισμός του Target Group γίνεται συνδυάζοντας.


Χαρακτηριστικά πελάτη = χαρακτηριστικά προϊόντος ή υπηρεσίας



Α. Χαρακτηριστικά πελάτη

Target Group
· Φύλο καταναλωτή 
   (παιδί,άνδρας, γυναίκα ή L.G.B.T. )

· Ηλικία

· Τόπος διαμονής,

· Μητρική ή άλλες γλώσσες επικοινωνίας,

· Οικονομική κατάσταση και δυνατότητα αγοράς,

· Κοινωνική τάξη,
Και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει η επιχείρηση να έχει το «μάτι» να διακρίνει στον δυνητικό πελάτη


Β. Χαρακτηριστικά Προϊόντος ή Υπηρεσίας


Όπως αναφέραμε παραπάνω, το προϊόν απαρτίζεται από ένα μείγμα μάρκετινγκ, το οποίο για να κάνει επιτυχημένο ένα προϊόν πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες του καταναλωτή και όχι του επιχειρηματία.


Συνοψίζοντας, όλες οι επιχειρήσεις όμως βασίζονται σε κάποιες θεωρίες. Μια από αυτές τις θεωρίες, την οποία θα αναλύσουμε παρακάτω είναι η «Θεωρία του Maslow».


Ο Αβραάμ Μάσλοου (Abraham Harold Maslow) γεννήθηκε τον Απριλίου 1908 και απεβίωσε στις 8 Ιουνίου 1970. Ήταν Αμερικάνος ψυχολόγος ο οποίος έμεινε γνωστός για την θεωρία ιεράρχησης των αναγκών που υποστηρίζει ότι υπάρχουν πέντε επίπεδα αναγκών, από τα οποία εξαρτάται όλη σχεδόν η συμπεριφορά μας.




Αυτά τα ταξινόμησε ιεραρχικά, από τα πιο βασικά και πρωτόγονα (σε σχέση με τη συμπεριφορά που προκαλούν), μέχρι τα πιο πολιτισμένα και ώριμα. Σύμφωνα με την οποία οι ανάγκες των ανθρώπων είναι ιεραρχημένες από τις ανάγκες για επιβίωση, ανάγκες ασφαλείας, ανάγκες κοινωνικής αποδοχής, ανάγκες αυτοεκτίμηση, και κορυφώνονται με τις ανάγκες για αυτοολοκλήρωση (γνωστή και ως Πυραμίδα αναγκών του Μάσλοου). Η θεωρία του Μάσλοου έχει επηρεάσει σημαντικά τον κόσμο των επιχειρήσεων.

Πυραμίδα του Maslow




Η Πυραμίδα του Maslow έγινε σφραγίδα για πολλές επιχειρήσεις οι οποίες πραγματοποιούν επαγγελματικά πλάνα για την επιτυχία της επιχείρησης τους.


Το κλειδί της επιτυχίας



Το κλειδί για την επιτυχία των στόχων είναι μια: «η οπτική γωνία που θα πρέπει να έχει η επιχείρηση, να είναι από την πλευρά του πελάτη». Μόνο έτσι θα μπορέσει να καταλάβει εάν τελικά το προϊόν ή η υπηρεσία της είναι ικάνο/η να καλύψει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό τις ανάγκες του πελάτη.

Στάδια επιτυχίας



Συνεχίζεται...

"Πώς το Μάρκετινγκ μπορεί να ενισχύσει τον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα.
 Τα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο κλάδος."




Πηγή

Επιμέλεια σύνταξης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου